Κυριακή, Ιουνίου 22, 2008

Fernando Pessoa





















Πολλαπλασιάστηκα, για να με νιώσω,
για να με νιώσω, χρειάστηκε να νιώσω τα πάντα,
ξεχείλισα, χύθηκα έξω από μένα,
γυμνώθηκα, παραδόθηκα
και σε κάθε γωνιά της ψυχής μου υπάρχει ένας βωμός σε διαφορετικό θεό.



Δεν ξέρω...

Δεν ξέρω. Μου λείπει ένα νόημ
α, ένα χάδι
Για τον έρωτα, τη δόξα, τη ζωή...
Σε τι χρησιμεύει οποιοδήποτε γεγονός

Ή οποιαδήποτε ιστορία;

Είμαι μόνος, μόνος όσο κανείς δεν ήταν,
Άδειος μέσα μου, χωρίς αύριο ή χθες.
Οι στιγμές περνούν χωρίς να με κοιτάζουν,

Περνούν πολλές, χωρίς το βήμα τους να είναι ελαφρύ.

Αρχίζω να διαβάζω, αλλά με κουράζει

Αυτό που ακόμη δεν διάβασα.
Θέλω να σκεφτώ αλλά με πονάει
Το ότι σε συμπεράσματα πρέπει να φτάσω.

Το όνειρο με βαραίνει πολύ πριν το δω. Αν νιώσω κάτι,
Είναι σαν οποιοδήποτε κάτι, που έχω ήδη νιώσει.

Δεν είμαι τίποτα, φιγούρα μιας νουβέλας,

Χωρίς ζωή, θάνατο υλικό, μια ιδέα,
Ένα οποιοδήποτε πράγμα που τίποτα
Ωφέλιμο ή ανώφελο δεν κάνει,
Ένας ίσκιος σ' ένα ανύπαρκτο δάπεδο, ένα όνειρο σ' έκσταση.

Alvaro de Campos

(Μετάφραση Γιάννης Σουλιώτης)

1 σχόλιο:

Rui Vieira είπε...

Fico muito satisfeito pela eleição deste poeta no seu Blogue. Para mim, e também porque sou português, é o expoente máximo da poesia. Se achar bem, pode procurar em RMMV.org
Saudações cordiais